Werkt je mobiele data niet op ons Youfone netwerk?
Check je APN instellingen
Je bent klaar voor je vakantie en hebt alles geregeld.
Je koffers zijn gepakt en checkt nog even of je je databundel in het buitenland kunt gebruiken.
Maar bij aankomst blijkt je mobiele data toch niet te werken en kun je niet op internet.
Heb je geen internetverbinding in de EU? Dan hebben we nog een aantal tips.
Het is belangrijk dat de APN Instellingen correct zijn ingesteld. Onder APN dient portalmmm.nl te staan. Het is niet nodig om een wachtwoord in te voeren.
Om de APN in te stellen, loop je onderstaande stappen door:
Mobiele data werkt niet? Volg eerst deze stappen:
- Herstart je toestel.
- Controleer of je verbinding hebt met een mobiel netwerk.
- Zet data roaming uit.
– Probeer handmatig een ander buitenlands netwerk te selecteren
Nog steeds geen mobiele internetverbinding? Doe dan het volgende:
Apple iPhone
1. Ga naar het Startscherm.
2. Kies Instellingen.
3. Kies Mobiel netwerk.
- Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
- Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
4. Kies Mobiel datanetwerk.
- Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar? Dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. Sluit je iPhone op de PC en start iTunes om de zogeheten ‘Carrier Settings’ te installeren.
5. Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
- Bij APN voer je portalmmm.nl in.
- Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
- Bij Wachtwoord voer je niets in.
- Kies Terug.
Je Apple iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het startscherm en schakel je iPhone uit. Start vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.
Nog steeds geen mobiele internetverbinding? Doe dan het volgende:
- Ga naar Instellingen
- Kies Algemeen
- Ga naar Stel opnieuw in
- Kies Herstel Netwerkinstellingen
Mocht “portalmmm.nl” niet werken, dan kun je ook nog “internet” proberen.
Android telefoon
1. Kies Instellingen.
2. Kies Meer netwerken.
3. Kies Mobiele netwerken.
- Als Mobiele gegevens uitgeschakeld is, schakel Mobiele gegevens in.
- Als Mobiele gegevens ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies Nieuw toegangspunt.
- Bij Naam voer je KPN Internet in.
- Bij APN voer je portalmmm.nl in.
- Bij Proxy voer je niets in.
- Bij Poort voer je niets in.
- Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
- Bij Wachtwoord voer je niets in.
Mocht “portalmmm.nl” niet werken, dan kun je ook nog “internet” proberen.
7. Scroll naar beneden.
- Bij MCC voer je 204 in.
- Bij MNC voer je 08 in.
8. Scroll naar beneden.
- Vink bij Verificatietype Geen aan.
9. Kies Type toegangspunt.
- Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
- Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.
10. Druk op de menu-toets.
11. Kies Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.
Je Android-toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het startscherm en schakel je toestel uit. Start vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.
Let op; De instellingen pagina kan verschillen per Android toestel.
Een andere provider dan Youfone zakelijk ?
Kijk hieronder naar de instellingen van T-Mobile, KPN en Vodafone.
Say hello
T-Mobile
T-Mobile Internet
APN | smartsites.t-mobile
Gebruikersnaam | tmobile
Wachtwoord | tmobile
Netwerktype | IPv4
MMS-poort | 8080
Verificatietype | Geen
KPN
KPN Mobiel Internet
APN | internet
MCC | 204
MNC | 08
Verificatietype | Geen
Type toegangspunt | default,supl
Vodafone
Vodafone
APN | live.vodafone.com
MCC | 204
MNC | 04
Verificatietype | PAP
APN-type | default
APN-protocol | IPv4